Sunday 3 October 2010

COLLAGE POEM

Inspireret af Dadaismen, som opstod efter 1. verdenskrig, har jeg lavet et tilfældighedsdigt. Dada-bevægelsen var et kunstprojekt som var baseret på anarki og tilfældighed - illusion.
Digtet er skabt ved, at jeg har skrevet utroligt mange tilfældige ord ned på små papirlapper. Ordene fandt jeg ved hjælp af forskellige ordbøger, min 5-årige lillesøster og en mindre kædereaktion hvor jeg bare skrev de ord ned der poppede op hovedet på mig. Derefter kom jeg ordene i en pose og trak ord, som derpå blev skrevet ned - tre ord i hvert vers, fire vers i hver strofe.
Resultatet er vel kaos, hvilket et eller andet sted er ret fantastisk. Kan tilfældigt sammensatte sætninger give nogen mening? - Hvis det giver nogen mening for dig, må du meget gerne dele dine tanker! xx Amanda.

Skønhed dessert illusion
Nødtjeneste blank sensu
Detailpris hundehus kyniker
Måske skumring taoist

Virke semperidem blad
Skrige strafafsoner rige
Månen grå nysgerrig
Virvar at efterlevelsesværdig

Og bifald irrationelt
Ny kan kavalkade
Tertia desillusion men
Lufttur der spørgsmål

Sort supernova og
Dampdreven drøm spalier
Transperent lov rock
Motorisk som påske

Hulning detektiv giraf
Astronaut ordlyd også
Talje gavmild fiskedam
Usynlig skriftstøbning besat


No comments:

Post a Comment

Please comment